duminică, 9 decembrie 2012

Pentru care posturi aplicam si pentru care nu?





Astazi am gasit o postare pe un site de job-uri unde o companie cauta un candidat pentru postul  “Marketing inginer”. Mai jos sunt toate informatiile/cerintele postului pe care compania le-a facut disponibile.  

Marketing Inginer. CANDIDATUL IDEAL: intreprinzator,bun oeganizator
RESPONSABILITATI / BENEFICII:
sa poata lucra in echipa,comunicativ,comision atractiv
DESCRIEREA COMPANIEI:
implementare de tehnologii de monopol

Oare ce cauta compania respectiva? Un inginer care sa faca promovare, poate sa se ocupe de strategiile de marketing cu privire la produs, pret, distributie, promovare, sau poate cauta un om de marketing care sa construiasca ceva….(aparate, case….pentru ca asa cum se observa nu se stie in ce domeniu ar trebui sa fie specializat acel inginer. Poate fi chimist, poate fi constructor,.…etc) Ce conteaza? Inginer sa fie…

Foarte interesant o sa vi se para daca va spun ca numele companiei angajatoare este scris gresit in postarea de pe site-ul de joburi la fel ca si cuvantul “oeganizator” usor de dedus de altfel. Nu am reusit sa gasesc o pagina de internet cu firma respectiva pentru a afla mai multe informatii motiv pentru care nu imi da pace o intrebare:

Ce fac oamenii astia, colecteaza date??  Mie nu imi este clar cine sunt ei si nici ce doresc dar in mod evident vor sa obtina ceva.

Am luat acest post doar ca un exemplu si din pacate nu e singurul. Eu as trimite CV-ul numai la companii despre care am certitudinea ca exista si functioneaza, care au site-uri, date de contact etc. Eventual se poate verifica daca pe site au pagina de cariere si daca postul este plasat si in pagina proprie. Uneori exista posibilitatea de a trimite un CV atat pe pagina firmei cat si prin site-ul de joburi. Intodeauna o companie care stie de ce angajat are nevoie, reuseste sa descrie postul astfel incat aplicantii sa inteleaga cerintele si sa aplice cu CV-uri pertinente. Dar ca sa sti ce vrei trebuie sa ai un manager bun, cel putin un specialist in resurse umane/recrutare, un specialist marketing.

"A gandi, este cea mai grea activitate din cate exista, acesta fiind probabil motivul pentru care atat de putini o fac."
- Henry Ford

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu